۱۵.۵.۸۸

تجربیات آزمون کارشناسی ارشد

تجربیات خود را در زمینه آزمون کارشناسی ارشد با دیگران در میان بگذارید. نظر من به این صورت است که هر کسی سبک خواندن خودش را دارد و اینو باید خودتان با بررسی گذشته و سابقه موفقیتها و شکستهای خود بهش برسید. توصیه می کنم که حتماً خلاصه برداری انجام بدهید و خلاصه ها را دوره ای بخوانید. و همینطور بهتر است که یکدرس را کامل بخوانید و سپس به درس بعدی بروید و همینطور تا آخر ادامه بدهید از درسهائی شروع کنید که در آنها از همه ضعیفتر هستید. زبان را هم بصورت متن خوانی (عمومی) پیوسته و روزمره ادامه بدهید.

خواندن درس اول

مرور خلاصه درس اول(تست جامع)

خواندن درس دوم

مرور خلاصه در س اول و دوم(تست جامع)

خواندن درس سوم

مرور خلاصه درس اول و دوم و سوم (تست جامع)

خواندن درس چهارم

مرور خلاصه درس اول و دوم و سوم و چهارم (تست جامع)

خواندن درس پنجم

مرور خلاصه درس اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم (تست جامع)

۲۴ نظر:

  1. تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۸۸: معاون سازمان سنجش آموزش گفت: درصد تأثیر معدل کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد ۸۷ مانند سال گذشته ۲۰ درصد و به صورت تراز شده خواهد بود (خبرگزاری مهر).

    پاسخحذف
  2. هر کس تجربه فردی خود را در آزمون دارد و من تجربه خود را در قسمت های مختلف وبلاگ انعکاس داده ام. اما بطور خلاصه سه نکته را موجب موفقیت خود می دانم: 1) تلاش پیگیر و مستمر بدون نا امیدی از راهی که در پیش گرفته بودم با وجود اینکه دو شیفت در بیمارستان سینا مشهد کار می کردم و خیلی وقتها بسیار خسته بودم، 2) شرکت در امتحانات مکرری که برگزار می شد مانند وزارت بهداشت و ... که برای من نگرش نسبت به آزمون بوجود آورد، 3) توانائی مناسب زبان انگلیسی (%50)، که همه و همه در کل منجر شد در سال 1383 رتبه 9 کشوری در آزمون وزارت بهداشت و 2 در دانشگاه آزاد را در پرستاری کسب کنم. در حال حاضر هم دارم برای آزمون دکتری خودم را آماده می کنم. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  3. پیشنهاد می کنم که هیچگاه تمام اعتماد خود را به یک فرد یا موسسه واگذار نکنید. بلکه نظرات مختلف را جمع آوری کنیم. فکر می کنم اگر در صدد پیدا کردن رفرنسی باشید که بیشتر سئوالات (80-75 درصد) را جواب بدهد بسیار خوب است. خیلی از رفرنسهائی که در این وبلاگ معرفی شده اند مانند وونگ و یا برونرو یا کتاب مادر و نوزاد ذوالفقاری و یا بهداشت روان کوشان و واقعی به نظر من همینطور هستند. اگر شما نظر بخصوصی در مورد کتابی دارید مطرح کنید تا سایرین هم از تجربه شما استفاده کنند.

    پاسخحذف
  4. ناشناس۱۰:۲۳

    با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت استاد گرامي استاد من خيلي دوست دارم ارشد قبول شوم اما انگيزه ي كافي ندارم .خيلي ادم تنبلي هستم ولي فكر مي كنم استعدادش را دارم .

    پاسخحذف
  5. اگر می خواهید در زندگی موفق باشید، استقامت و پشتکار را همراه صمیمی خود سازید.
    اختراع " يك درصد الهام گرفتن و 99 درصد پشتكار و جديت است.
    توماس ادیسون
    طبق نظریه انتظار در مدیریت هدف، سه جنبه در رسیدن به یک هدف وجود دارد.
    1) آیا اگر هر دانشجوئی برای ارشد درس بخواند قبول می شود؟
    2) آیا خواندن من برای ارشد منجر به قبولی می شود؟
    3) آیا قبول شدن در ارشد ارزش تلاش و زحمت را دارد؟
    پیشنهاد می کنم که ابتدا به این سئوالات به خود پاسخ دهید و بر پاسخ به آن می توانیم دقیقتر صحبت کنیم. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۹:۱۳

    سلام
    من دانشجوی ترم 8 پرستاری هستم.من عاشق پرستاری هستم هم به خاطر نوع کارش هم به خاطر محیط کارش و هم به خاطر صوابش و هم به خاطر...
    کار بالینیم عالیه و درسم هم بد نیست می خواهم ارشد قبول شم و میشم چون کاری نیست که نتونم انجام بدم
    از آشنایتون خوش بختم برام دعا کنید

    پاسخحذف
  7. سلام. بهترین آرزوها را برایتان دارم. روحیه خوبی دارید و این روحیه برای شرکت در آزمونها بسیار ضروری و کمک کننده است. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۶:۰۵

    سلاممنپرستاری ترم6 هستم
    حتما بایدارشد قبول شوم و میشوم
    فقط میخوام بدونم از چه درسهایی شروع کنم
    خواندن زبان را شروع کردم...

    پاسخحذف
  9. پیشنهاد می کنم که ابتدا از ضعیفترین درس و بصورت تک درس شروع کنید مثلا کودکان و سپس بعدی مانند بهداشت مادر و نوزاد و همینطور تا آخر. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  10. ناشناس۲۱:۵۷

    ونگ حجمش خیلی زیاد. غبراز ونگ جی خوبه؟

    پاسخحذف
  11. از درسنامه های ونگ استفاده کنید. در تازه های کتاب یک نمونه آن معرفی شده است.
    http://sites.google.com/site/azmoonparastary/home/book/kodakan

    پاسخحذف
  12. ناشناس۱۷:۰۰

    ممنون از راهنماییتون
    من دانشجوی ترم 6 پرستاری تبریز هستم
    از امروز تصمیم گرفتم شروع کنم برا ارشد بخونم
    با آرزوی موفقیت برا همتون..........

    پاسخحذف
  13. ناشناس۰۰:۵۰

    سلام استاد جرا جواب منو نميديد من از شما سوال كردم كه انگيزه من برا خوندن ارشد كم شده يعني صفر شده من ترم4 پرستاري هستم و از اينكه ميبينم پرستار و بهيار و كارشناس ارشد پرستاري همه يكسانند و همه يه كار روتين انجام مي دهند واقعا نا اميد شدم لطفا منو راهنمايي كنيد و يه جيز ديگه هم اينكه شنيدم توي كشوراي ديگه پرستاري فقط يه مهارته و جزيه رشته علمي نيست ايا اين درسته ؟

    پاسخحذف
  14. سلام. سوالی که شما مطرح کرده اید بسیار سوال اساسی و خوبی است شاید بهتر بگویم کتابهای فراوان در این مورد نوشته شده است.
    پاسخ شما را من در پست "سئوالها و پرسشهای خود را مطرح کنید" یا در لینک زیر همانجا که قبلا پرسیده بودید ارائه کرده ام.
    http://arshadparastari.blogspot.com/2010/01/blog-post.html?showComment=1279361082080#comment-c450327976083113283

    پاسخحذف
  15. ناشناس۰۱:۳۵

    سلام استاد ولي من جواب سوالمو نگرفتم به نظر شما من بايد جه كار كنم ميشه يه راه به من پيشنهاد كنيد؟راستي ميشه جندتا از اون كتابهايي كه گفتيد به من معرفي كنيد؟جواب هاي شما هم ديدم لطفا بيشتر منو راهنمايي كنيد اخه من نديدم يه پرستار كاري بيشتر از يه بهيار انجام بده يعني وجود اين دو نفر در بيمارستان يكسان است ممنون از شما

    پاسخحذف
  16. با سلام. من در ابتدا درود می فرستم به اساتید شما که چنین روح انتقادی را در شما پرورش داده اند. مساله شما این است که چرا وقتی که پرستار و بهیار در بخش یک کار انجام می دهند چرا باید ادامه تحصیل داد؟ در واقع سوال شما زیر مجموعه این سوال کلی تر است که پرستاری چیست؟ از آنجائیکه این پرسش بسیار ارزشمند است سعی می کنم به فراخور وقت و مکان پاسخی فراهم آورم. قابل ذکر است که من با این فرض که پرستار کاری بیشتر از بهیار انجام نمی دهد مخالف هستم.

    پاسخحذف
  17. در اوایل قرن بیستم، پرستاری با تلاشهای فلورانس نایتینگل که آموزش را پایه ای برای پرستاری قرار داد تا از این پس پرستاری شغلی باشد که برای انجام آن باید تحصیلات دانشگاهی داشت قدم به عرصه جدیدی گذاشت. اصول آموزشی او مبنی بر رعایت پاکیزگی هوا، گرمای مناسب، سکوت و آرامش، رژیم غذائی مناسب و تمیزی هنوز هم کاربردی است.
    تنها پنجاه سال بعد، نهالی که نایتینگل کاشته بود دارای برگ و بار شد بطوریکه پرستاران زیادی به این مساله پرداختند که تعریفی از پرستاری صورت گیرد. اولین گروه از دانشمندان پرستاری برای تعریف این موضوع در صدد برآمدند تا وظایف پرستاران در بخش ها را مشاهده کنند و نتایج مشاهدات خود را به صورت نظریه در آورند. عبدالله، هندرسون و اورم از این گروه هستند که هدف پرستاری را برطرف کردن نیازهای بیماران می دانستند. به نظر من اکثر پرستاران کشور ما در این طبقه قرار می گیرند. همین چیزی که شما معمولا در بخش های ما مشاهده می کنید مثلا برطرف کردن نیاز تغذیه ای یا دفعی یا ....
    دومین گروه از دانشمندان پرستاری متوجه شدند این دیدگاه اولا بسیار وابسته و شبیه به دیدگاه پزشکی است و بیمار را به صورت مجموعه ای از دستگاه ها می بیند که به مفهوم کلیت انسان از جهاتی سازگاری ندارد. دوما آنها به این نکته توجه کردند که پرستار مدت زیادی را با بیمار سپری می کند یعنی تمام لحظه و این مفهوم مهمتری در خود داشت که نام آن را تعامل نامیدند. افرادی مانند پپلائو، کینگ، اورلاندو و .... از پیشگامان این تفکر هستند. آنها معتقد هستند که پرستار برای رفع ناراحتی بیمار از طریق تعامل - پرستار و بیمار - به او کمک می کند. همانطور که می بیند اینجا کمک و رابطه دو طرفه بیمار و پرستار چهارچوب اقدامات پرستاری است. به نظر من در هر بیمارستان پرستاران کمی وجود دارند که قادر هستند با بیمار تعامل داشته باشند و ارتباط دو طرفه خود را در طول زمان بستری بیمار حفظ کنند.
    سومین گروه از دانشمندان پرستاری بحث بسیار اساسی دیگری را مطرح کردند که اصولا مراقبتهای پرستاری به چه خاطر باید انجام شود. جانسون، راجرز و روی و لوین از این دسته هستند. آنها بر این عقیده هستند که پرستاری به خاطر پیشرفت سازگاری، رسیدن به تمامیت و یکپارچگی، حفظ پایداری، تعادل درونی بدن و هماهنگی با محیط یا حفظ انرژی باید انجام شود و پرستار نقش یک تنظیم کننده را برای این اهداف دارد. به نظر من این نوع از نگرش به پرستاری در کشور ما نادر است.
    در نهایت از چهار مفهوم کلی مراقبت، محیط، انسان و سلامت تشکیل شده است که به معنی این است مسائل این رشته بطور کلی در چهارچوب این مفاهیم می باشد.

    پاسخحذف
  18. شاید با این مقدمه بهتر بشود صحبت کرد. پس به پرستاری به شکلهای مختلف پرداخته شده است و پرستاری ماهیت ساختاریافته ای دارد که در بالا ذکر شد حال شاید بپرسید که چرا نظرات گروه دوم یا سوم را ما در بالین بصورت چشمگیر نمی بینیم یا اجرا نمی شود. پاسخ این پرسش این است که فاصله ای بین نظریه (یا علم نظری) و بالین (یا عمل) وجود دارد. این مشکل مختص رشته ما نیست و در همه رشته ها کم یا بیش وجود دارد. یعنی به اصطلاح بین آنچه در کتابها نوشته شده است و آنچه در عمل انجام می شود تفاوت وجود دارد. بعضی از دانشگاهیان بر این عقیده هستند که رسالت دانشگاه آموزش رشته بصورت کامل و تمام است و نباید دانشگاه صرفا دانشجو را برای کار عملی بازار آماده کند. دانشگاه رسالت حفظ و حراست از تمامیت و جوهره رشته می باشد. دانشگاه نمی تواند پیرو بازار کار باشد چون با ماهیت تولید علم آن در تعارض است اما می تواند در ارتباط باشد و نیازهای بازار کار را در نظر بگیرد و درصدد رفع آن با تولید علم باشد.
    نکته دیگر این است که بهیار و کارشناس پرستار و کارشناس ارشد پرستاری در صلاحیت متفاوت هستند. سوال این است فرض کنید یکی از بستگان شما دچار نارسائی تنفسی شده است و آنرا در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان در حالیکه با دستگاه ونتیلاتور حمایت می شود بستری کرده اید. مایل هستید که کدام یک از افراد بالا از بیمار شما مراقبت کنند یک بهیار، یک کارشناس پرستاری و یا یک کارشناس ارشد پرستاری؟ اما اگر شما بخواهید یکی از بستگان خود را برای تزریق عضلانی آمپول دگزامتازون به یک درمانگاه ببرید شاید چندان نگران صلاحیت فردی که این تزریق را انجام می دهد نباشید!
    یا شما ترجیح می دهید که نمره چشمتان را توسط یک اوپتومتریست مشخص کنید یا یک متخصص چشم و یا اگر بخواهید یک نرم افزار بنویسید آنرا به یک کاردان نرم افزار سفارش می دهید یا یک کارشناس نرم افزار؟ شما یک خدمت را می توانید از هر دوی اینها دریافت کنید ولی تساوی کیفیت آنرا نمی توانید تضمین کنید.
    پرستاری حیطه های دیگر جز مراقبت و درمان نیز دارد مانند حیطه آموزشی، پژوهشی و مدیریتی و برای اینکه در این حیطه ها موفقتر باشید نیاز به آموزش بیشتر و کسب مدرک بالاتر دارید. مانند تدریس در دانشگاه، مدیریت و ارزشیابی بیمارستان، پژوهشهای بالینی و ....
    در نهایت دانش ارزش است. مثل اینکه راستگوئی ارزش است. شما از خود نمی پرسید چرا من باید راست بگویم و همینطور اگر به این معتقد باشید که دانش ارزش است آنگاه درس با هدف اولیه رشد و تعالی روح و انسان بهتری شدن فرا گرفته می شود و سپس با هدف کسب درآمد و پیشرفت شغلی تداوم می یابد.
    تا پرستاری به این نقطه رسیده، افراد زیادی عمر خود را که گرانمایه ترین سرمایه هر فرد است را صرف آن کرده اند. شاید به این نکته باید بیاندیشیم که سهم ما در رشد پرستاری چقدر است حال چه در کسوت دانشجو یا پرستار یا مدرس یا .... ؟
    برای مطالعه بیشتر از کتابهای فارسی می توانید به کتاب دانشمند گرانمایه سرکار خانم صلصالی با عنوان نظریه های پرستاری مراجعه کنید که نثری شیوا و روان دارد و براحتی قابل درک است. از کتابهای خارجی هم در فصلی از کتاب می توانید با نکات بیشتری آشنا شوید:
    Nursing Theories (Melies) – Nursing Theories (Alligood) - …
    در آخر می توان گفت که پاسخ بسیاری از پرسشها زمان است. شاید زمان پاسخ بهتری برای شما فراهم کند. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  19. ناشناس۰۱:۵۱

    با سلام به شما استاد گرامي براي راهنماييهاي واقعا مفيد و خوبتون تشكر ميكنم و از اينكه وقت گذاشتيد و به سوالهاي من جواب داديد واقعا ممنونم فقط يه سوال ديگه ببخشيد استاد من هميشه جز ادمايي هستم كه زياد سوال مي كنم معذرت مي خواهم. اگرشما به جند سال قبل بر ميگشتيد ايا باز هم پرستاري را به عنوان رشته كارشناسي ارشد خود انتخاب مي كرديد؟با توجه به همه اون جيزهايي كه خودتان گفتيد.استاد به نظر من به پرستاران اون طوري كه بايد توجه نميشه و اين واقعا باعث تاسفه حتي ميتونم بگم مردم جامعه ي ما هم به پرستارا ديد درستي ندارند و درست نميدونند كه وظيفه پرستارا جيه؟و همين طور كه خود شما هم گفتيد اون مسائلي كه توي دانشگاهها به ما ياد ميدن با اون جيزايي كه توي بيمارستانها مي بينيم خيلي فرق مي كنه ايا من با اين ديدگاههايي كه دارم مي تونم اين رشته را در كارشناسي ارشد ادامه دهم باز هم از شما استاد گرامي تشكر مي كنم.

    پاسخحذف
  20. با سلام. اگر من به سال 83 برگردم با علاقه بیشتری این رشته را انتخاب می کردم، چون با زیبائیهای این رشته بیشتر آشنا شده ام. مردم با خیلی رشته ها آشنا نیستند از جمله رشته پرستاری و همینطور قدردان خیلی از مشاغل نیستند. از وظایف سازمان های علمی و حرفه ای پرستاری است که با اطلاع رسانی (تلوزیون، رادیو، روزنامه و مصاحبه) در این زمینه به تغییر نگرش مردم کمک کنند. من چون شما را از نزدیک نمی شناسم نمی توانم بگویم که ادامه بدهید یا خیر ولی اگر این راه را ادامه دادید مطمئنا همکارانتان به شما افتخار خواهند کرد و منشاء خدمات موثری در پرستاری خواهید شد. باآرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  21. ناشناس۱۲:۵۶

    با سلام خدمت استاد گرامی .امسال دانشگاه ازاد مشهد ارشد پرستاری داره؟؟؟

    پاسخحذف
  22. سلام.دانشگاه آزاد فقط از طریق تهران و اصفهان پذیرش دارد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  23. ناشناس۲۱:۵۲

    سلام من دانشجوی ازاد واحد تهران هستم ترم 7 میخواهم برای کنکور ارشد سال بعد شرکت کنم حتما باید اول طرح برم؟یا میتوانم شرکت کنم و توقف طرح بگیرم؟

    پاسخحذف
  24. با سلام. فقط یکبار تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی می توانید آزمون شرکت کنید و بعد باید به طرح بروید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف