۲۰.۵.۸۸

پیشکسوتان پرستاری

برای معرفی پیشکسوتان پرستاری  به سفارش استاد محترم  آقای دکتر مظلوم ، فعلاً  این پست را در نظر گرفتم تا با جمع آوری اطلاعات بیشتر وبلاگ جدیدی برای آن تدارک ببینیم.

۵ نظر:

  1. مرتضی حسن پور فرد خراشاد، (۱۳۲۱)، اولین پرستار مرد ایرانی و از پژوهشگران این رشته می‌باشد. وی در سال ۱۳۲۱ در روستای خراشاد از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود، جهت تکمیل تحصیلات عازم آمریکا شد. سپس با اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، در سال ۱۳۴۶ به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیئت علمی، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تدریس پرداخت. حسن پور به عنوان اولین پرستار مرد، با تحصیلات آکادمیک در ایران، تا سال ۱۳۴۸ در سپاه بهداشت بندرعباس مشغول به خدمت بود و سپس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به تدریس پرداخت. وی علاوه بر ریاست دانشکده پرستاری و آموزشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره‌های کارشناسی پرستاری را در دانشگاه‌های شهرهای بیرجند، سبزوار، گناباد و رشته‌های کاردانی رادیوتراپی ، رادیولوژی و تکنیسین اتاق عمل و کارشناسی علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه اندازی نمود. حسن پور علاوه بر اینکه دارای تالیفاتی در زمینه پرستاری می‌باشد، از سال ۱۳۸۰، کلاسهایی را در جهت سلامت فردی و اجتماعی، برای دانش آموزان مناطق محروم شهری و روستایی برگزار می‌کند. وی پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ ، هم اکنون به تدریس و پژوهش در زمینه پرستاری ادامه می‌دهد. سازمان نظام پرستاری ایران، در سال ۱۳۸۶ از وی به عنوان اولین پرستار مرد ایران، تقدیر به عمل آورد.منبع: (http://fa.wikipedia.org/wiki/مرتضی_حسن‌پور_فرد_خراشاد)

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۷:۴۳

    باسلام و عرض خسته نباشيد به شما استاد عزيز و مهربانتر از هميشه
    از وبلاگتون تاحدودي ديدن كردم خيلي خوب بود. به داشتن استادي مثل شما افتخار ميكنم چون باحرفاتون يه جور اميدواري رو در من ايجاد كرديد.آخه من بخاطر شكست سنگيني كه در ترم يك خوردم بسيار نااميد شده بودم وتاالان كه ترم 6هستم از اين نااميدي خلاص نشدم.شما چطوري يه فردي رو كه اينطور نااميد شده و فكر ميكنه به خاطر مشروط شدنش هميشه بايد خجل زده باشه وهمه با نگاه تحقيرآميز بهش نگاه ميكنن،راهنمايي ميكنين؟
    در پناه خالق نيلوفري مهربان و شكيبا باشيد
    با تشكر فراوان از شما استاد هميشه دوست داشتني
    آرزومند آرزوهاي قشنگتان
    "پونه پونه"

    پاسخحذف
  3. به نظر من برای رسیدن به موفقیت باید بچه شد. سعی کن برای یک سالی مثل یک بچه باشی و نه چیز دیگری. مثل بچه فراموش کن: اگر یک بچه دفعات زمین خوردنش را همیشه یادش باشه آیا دوباره برای برخاستن تصمیم می گیره! مثل بچه خودخواه باش: به یک بچه نگاه کن که چطوری همه چیز را برای خودش می خواد و وسائل شو به کسی دیگه نمی ده! پس تو هم با ارزشترین چیزت یعنی وقتتو به کس دیگه جز هدف خودت اختصاص نده. در نهایت می خوام بگم که جبران، بزرگترین محرک برای پیروزی می تونه باشه. علت موفقیت خیلی از افراد بروز یک حادثه شدیدا ناراحت کننده بوده است. پس بگذار این ناکامی بنزینی برای موتور حرکتت بسوی قبولی در ارشد باشه. شاید باور نکنی ولی خیلی ها همینطور بودند. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  4. ناشناس۰۰:۱۷

    سلامو خسته نباشین
    من دانشجوی ترم 3 هستم میخواستم راهنماییم کن
    من انگیزه زیادی برای ادامه تحصیل داشتم اما الان
    امید ندارم
    ترم 2 در بخش بیمارستان استاد خانمون که 2 سال از من بزرگتر بود و
    سال اول تدریسش بود ودر ضمن خیلی هم عصبی بود
    و از طرفی من هم کمی نشون دادم که اطلاعاتم نسبت به بقیه بالاتر بود انگیزه زیاد برای درس خوندن داشتم اما الان ندارم
    اون 2 هفته تمام
    از من ایراد گرفت و برخورد بدی با من داشت
    ودر نهایت منو اازدرس انداخت منم مثل این دوستمون احساس شکست میکنم
    و قسم خوردم روزی این کارشو جبران کنم
    تازه اونجا فهمیدم که تجربه استاد چقدر مهمه
    خوب میخواستم از تجربتون استفاده کنم تا ایندمو بهتر بسازم

    پاسخحذف
  5. سلام. برداشت ما از اتفاقات زندگی می تواند نقش مهمی در آینده ما داشته باشد. این مساله می تواند برای شما تبدیل به یک فرصت و یا یک تهدید شود. فرصتی برای پیشرفت و تعالی بیشتر خود یا تهدیدی برای خودپنداره و یا س و نامیدی دائمی. انتخاب با شماست که در کدام مسیر پا بگذارید. برای موفقیت در ادامه تحصیل سه شرط مهم لازم است: 1) انگیزه 2) پشتکار 3) آگاهی. شما باید انگیزه داشته باشید تا شروع بکاری کنید. 2) باید پشتکار و استمرار در ادامه راه داشته باشید تا به برنامه خود برای موفقیت تعهد داشته باشید. 3) باید آگاهی داشته باشید تا بدانید با چه برنامه ای می توان موفق شد. حضرت حافظ می فرماید: گر به راه کعبه خواهی زد قدم / سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور: حالا در زندگی هر انسانی خار مغیلان وجود دارد که می تواند مثل یک خاطره ناخوش آموزشی یا تضاد با یکی از کارکنان بیمارستان و یا اختلاف نظر خانوادگی و هر چیز دیگری باشد. اگر حاصل این تجربیات رنج باشد، باید بدانید که رنج انسان را می سازد ؛ یعنی بعد از رنج بردن شما انسان دیگری خواهید شد و توانائی شما در برخورد با مشکلات بیشتر خواهد شد. پس به تجربیات زندگی لبخند بزنید چرا که هر رنجی که شما را نکشد، شما را قویتر خواهد کرد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف