۲۲.۵.۸۸

50 پرسش و پاسخ درباره کارشناسی ارشد

در این قسمت 50 پرسش و پاسخ درباره کارشناسی ارشد وجود دارد. لطفا برای گذاشتن نظرات و پرسشها از پستهای دیگر استفاده کنید. با تشکر

۱۰۹ نظر:

  1. ناشناس۱۱:۲۲

    همکار عزیز جناب آقای میرحقی
    ایده شما در زمینه معرفی رشته پرستاری بسیار عالی و لازم است. امید است با دقت و پشتکاری که از شما سراغ دارم، این ایده خوب تداوم یابد. اضافه کردن بخش هایی در مورد تاریخچه پرستاری، نقش ها و عملکرد های پایه و پیشرفته پرستاری و نیز زمینه های فعالیت پرستاران و شاید معرفی پیشکسوتان و پیشتازان پرستاری می تواند مفید باشد.
    موفق باشید
    مظلوم

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۱:۲۲

    سلام و خسته نباشید. واقعا جای خالی وبلاگی با این مضمون برای دانشجویان پرستاری حس می شد.میدوارم در راهی که در پیش گرفته اید موفق باشید.
    محمدی پور

    پاسخحذف
  3. ناشناس۱۱:۳۱

    استاد گرامی سلام
    وبلگ شما را دیدم بسیار عالی بود آرزومند پیشرفت شما در کلیه امور زندگیتان میباشم. استاد عزیز روحیه ام را کاملا از دست دادم احساس میکنم کاملا مغزم خالی شده و اصلا امیدم و از دست دادم گیجم نمی دونم چکار کنم.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیزم، کمی صبر کن، مدتی به خودت زمان بده، بدون که یک انسان می تونه خسته بشه، غمگین بشه، بی حوصله بشه، ناراحت بشه، خشمگین بشه ولی اگر یک نکته را حق نداشته باشه اون اینکه نباید بی هدف بشه! نمی خواد الان کاری بکنی فقط هدفت رو حفظ کن مطمئن باش همه چیز کم کم درست می شه! اگر همیشه شب بود و صبحی نمی آمد واقعاً نمی تونستم این حرفها رو بهت بگم. ما هم جدای از طبیعت نیستیم. به امید اراده معطوف به هدف!

    پاسخحذف
  5. ناشناس۰۳:۲۵

    سلام همکار عزیز من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم. ایده بسیار جالبی است.
    امید که روز به روز پربار تر بشه.
    من حمید ذوالفقاری هستم اهل شهرستان گنابادم و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در گرایش آموزش داخلی جراحی می باشم. سال گذشته از دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شدم و الان در قسمت بالین مشغول به کار هستم و در ضمن یکساله که با دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس همکاری می کنم و با یک موسسه در زمینه برگزاری کلاسهای کارشناسی به ارشد پرستاری همکاری دارم. جناب آقای مظلوم از اساتید دوره کارشناسی بنده بودند. اگه زیارتشان کردید حتما سلام مرا خدمتشان برسانید.
    خوشحال میشم با شما بیشتر آشنا بشم. شما الان کجا مشغول هستید؟
    http://www.irexpert.ir?55869

    پاسخحذف
  6. با سلام خدمت شما جناب آقای ذوالفقاری
    از اینکه از وبلاگ بازدید کردید بسیار سپاسگزارم. اگر شما ایمیلتان را بگذارید یا به من ایمیل بزنید من هم خوشحال می شوم.
    با احترام امیرحسین میرحقی

    پاسخحذف
  7. ناشناس۲۰:۵۰

    سلام و درود
    ایده بسیار جالبی است ، مگر اینکه شما جوانان این مرز و بوم به فکر پرستاری باشید.
    امید که یاری رسانت باشم
    گل افشانی

    پاسخحذف
  8. منوچهری۲۲:۵۵

    از دیدن افرادی که به فکر پیشرفت پرستاری هستند،بسیار خوشحال میشم.آماده همکاری هستم.موفق باشید.

    پاسخحذف
  9. با سلام خدمت شما دوستان عزیز
    با تشکر از بازدید، اگر هر اطلاعاتی در مورد منابع، رتبه و درصد یا رشته ها برای دانشجویان درصدد شرکت در کنکور ارشد پرستاری دارید در قسمت نظرات مبحث مربوطه درج کنید تا همه با هم در شادی این عزیزان شریک شویم.

    پاسخحذف
  10. ناشناس۱۰:۵۱

    سلام. من ديروز رفتم دانشكده. استادمون آقاي ملك زاده اين وبلاگو معرفي كرد.منم اومدم تا يه كوچولو سوال بپرسم.منابع زباني كه اعلام شده واسه ارشد.خيلي زياده .ميخواستم ببينم شما چه كتابي رو براي زبان معرفي ميكنيد.زبان من متوسط به بالاست. ممنون

    پاسخحذف
  11. ناشناس۲۱:۵۱

    سلام.من یکی از هزاران دانشجوی پرستاری هستم که امسال می خوام واسه ارشد بخونم(البته می دونم یه کم دیره).می خوام بدونم شما آزمونهای آزمایشی رو توصیه می کنید و آیا اصلا برای پرستاری این آزمون ها وجود دارن؟ لطفا معرفی کنید.
    یه پیشنهاد هم داشتم.درمورد اخلاق در این حرفه (در مجموع تمام کادر درمان) یه سری مطلب بذارید تا دوستان نظر بدن.به خصوص در مورد پرستاری.متاسفانه خیلی وقتها اخلاق زیر پا گذاشته می شه و بعد اون رو خیلی راحت توجیه می کنن و می گن برای ما دیگه عادی شده.هر چند در مواردو شرایطی ما مجبور به بعضی رفتارها هستیم که هدف درمانه و البته شما بهتر می دونید و جسارت بنده رو ببخشید.

    پاسخحذف
  12. با سلام خدمت شما دوست عزیز. من افتخار شاگردی استاد ملک زاده را داشته ام و از بذل توجه ایشان سپاسگزارم. با عنایت به اینکه هر انسانی منحصر بفرد است و تجربیات دیگران جنبه پیشنهاد دارد. نکاتی را که بنظرم می رسد خدمتتان ذکر می کنم.
    اهمیت حیاتی زبان: تقریبا زبان تنها درسی است که برگ برنده هر فردی می تواند باشد. چرا که خیلی ها زبان ضعیفی دارند و زبان هم درسی نیست که بتوان در 2 یا 3 ماه به ناگاه جهش فوق العاده ای در آن مانند سایر دروس ایجاد کرد. و این امر می تواند تفاوت معنی داری در رتبه ایجاد کند. ضمن اینکه دانشجوئی که در ارشد زبان قوی داشته باشد توانائی استفاده از متون اصلی را براحتی دارا می باشد و سبب تمایز او از دیگران می شود. برای ورودی دکتری هم دوباره امتحان زبان لازم است. پس با دید آینده نگر به آن نگاه کنید.
    تقویت دانش عمومی زبان: بخش اعظم سئوالات زبان ارشد (Readings) مربوط به دانش عمومی زبان است و توانائی فرد را در درک مطلب عمومی زبان اندازه گیری می کند. خوب، عده زیادی از دانشجویان وقت اعظم خود را صرف کتابهای تخصصی می کنند که به نظر من خیلی کمک کننده در تقویت درک مطلب نیست؛ اگر چه برای آن چند سئوال آخر بخش زبان مناسب است.
    منابع زبان: از خودتون پرسیدید چرا برای کودکان، کتاب وونگ کافی است ولی برای زبان این همه منبع معرفی شده است. اگر فرد انگلیسی زبان از شما بخواهد که کتاب مخصوصی برای امتحان توانائی زبان فارسی معرفی کنید. به او چه کتابی را معرفی می کنید؟ ماهیت زبان این است که یک توانائی کاربردی است تا یک علم حفظی. پس تنها پیشنهادی که می توانم بکنم اینست که ابتدا یک سری سئوالات زبان یک سال را پاسخ دهید و نقاط ضعف و قوت را به همراه درصد خود پیدا کنید. بیشتر زبان عمومی شما (بخش ریدینگ) ضعف دارد یا زبان تخصصی (سئوالات آخر بخش).
    زبان عمومی: برای تقویت زبان عمومی بسیار خوب است به کلاس زبان بروید و یا با کسی که زبان قوی دارد با همدیگر ریدینگ بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید تا به ساختار جملات و افعال وارد شوید.
    زبان تخصصی: در این زمینه مراجعه به کتابهای (ESM) و مدیکال ترمینولوژی مفید است. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  13. با سلام به شما دوست عزیز.
    در واقع شما یکی از هزاران نفر نیستید، بلکه هزاران نفر از شما هستند. خب من هیچ موسسه ای را صرفنظر از اینکه خوب یا بد باشد معرفی نمی کنم. اما در مورد آزمونهای آزمایشی می توانم دو مطلب را بگویم:
    1) یکی از عوامل قطعی هر فرد برای قبولی در ارشد؛ انجام آزمونهای مکرر آزمایشی، قبل از امتحان اصلی است. من همیشه به همه توصیه می کنم که حتما حتما صرفنظر از علاقه اشان و میزان آمادگی اشان در امتحانات تربیت مدرس و آزاد و وزارت بهداشت شرکت کنند تا سریعتر نسبت به جو آزمون و نحوه سئوالات آشنا شوند و نگرششان ارتقاء یابد و افراد بعد از شرکت به اهمیت آن پی می برند.
    2) با توجه به اینکه حداقل 15 سال امتحان کارشناسی ارشد در وزارت بهداشت و تربیت مدرس و آزاد وجود دارد. چه خوب است از همان سئوالات برای آزمایش خود استفاده کنید که استانداردتر هم هستند. حتماً سئوالات را بطور یکجا پاسخ دهید تا به شرائط آزمون نزدیکتر باشید.
    3) دغدغه شما نسبت به اخلاق در پرستاری بسیار ستودنی است و بجا است. من واقعاً در مورد وضعی که وجود دارد متاسفم اما چه می شود کرد؟ توجه داشته باشید پرستاری بعنوان یک حرفه؛ جدای از وضعیت اخلاقی جامعه ما نمی باشد. بعلاوه مشکلات خاص حرفه ای را هم باید به آن اضافه کرد. برخورد با این موضوع بسیار پیچیده و ظریف است. با توجه به اینکه هزاران نفر از شما هستند، شما (ها) می توانید تغییر ایجاد کنید. به سایت پرستاری اسلامی که در پائین صفحه اصلی وبلاگ وجود دارد یک سری بزنید شاید مفید واقع شود. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  14. ناشناس۱۹:۰۳

    با ارزوی قبولی طاعات و عبادات
    لطفا" در مورد برنامه ریزی برای امادگی ازمون کارشناسی ارشد از تجربیات خود بازگو نمائید

    پاسخحذف
  15. ناشناس۱۰:۲۵

    سلام
    من تازه با وبلاگتون اشنا شدم واقعا از اینکه به فکر ما دانشجوهای پرستاری هستید ممنونم

    پاسخحذف
  16. ناشناس۱۲:۳۳

    با سلام
    من یک مشکل در قبولی کارشناسی ارشد داشتم واین هم قبولی ان است بااینکه من در کلاسهای کنکور ارشد هم شرکت کردم ولی در زمان امتحان میبینم سوالها از منابعی دیگر هست و قابل مقایسه با منابع درسی ذکر شده در دفترچه نیست با اینکه درسهای رشته پرستاری فرار است تو را به خدا یک منبع ثابت را معرفی کنید

    پاسخحذف
  17. هر کس تجربه فردی خود را در آزمون دارد و من تجربه خود را در قسمت های مختلف وبلاگ انعکاس داده ام. اما بطور خلاصه سه نکته را موجب موفقیت خود می دانم: 1) تلاش پیگیر و مستمر بدون نا امیدی از راهی که در پیش گرفته بودم با وجود اینکه دو شیفت در بیمارستان سینا مشهد کار می کردم و خیلی وقتها بسیار خسته بودم، 2) شرکت در امتحانات مکرری که برگزار می شد مانند وزارت بهداشت و ... که برای من نگرش نسبت به آزمون بوجود آورد، 3) توانائی مناسب زبان انگلیسی (%50)، که همه و همه در کل منجر شد در سال 1383 رتبه 9 کشوری در آزمون وزارت بهداشت و 2 در دانشگاه آزاد را در پرستاری کسب کنم. در حال حاضر هم دارم برای آزمون دکتری خودم را آماده می کنم. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  18. پیشنهاد می کنم که هیچگاه تمام اعتماد خود را به یک فرد یا موسسه واگذار نکنید. بلکه نظرات مختلف را جمع آوری کنیم. فکر می کنم اگر در صدد پیدا کردن رفرنسی باشید که بیشتر سئوالات (80-75 درصد) را جواب بدهد بسیار خوب است. خیلی از رفرنسهائی که در این وبلاگ معرفی شده اند مانند وونگ و یا برونر و یا کتاب کوشان و واقعی یا کتاب خانم ذوالفقاری به نظر من همینطور هستند. اگر شما نظر بخصوصی در مورد کتابی دارید مطرح کنید تا سایرین هم از تجربه شما استفاده کنند.

    پاسخحذف
  19. حمید ذوالفقاری zolfaghari777@gmail.com۰۰:۰۶

    یکی از دانشجویان بنده امسال در آزمون ارشد پذیرفته شد که درصدهای کسب شده ایشان به این صورت است .
    درصدهای فرد پذیرفته شده در رشته کارشناسی ارشد پرستاری ویژه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سهمیه آزاد: داخلی .جراحی: 59 پرستاری ویژه 69 روانپرستاری 89 زبان 22.

    پاسخحذف
  20. ناشناس۱۹:۱۴

    سلام.می خواستم به خاطر جواب تشکر کنم و بپرسم که حین گذروندن طرح هم میشه تو آزمون ارشد شرکت کرد یا امکان نداره.ممنون
    کسی که هزار تا ازش وجود داره.

    پاسخحذف
  21. ناشناس۱۱:۵۹

    سلام
    مي خواستم بدونم ما همزمان مي تونيم در دو رشته در ازمون ارشد شركت كنيم؟
    مثلا در ازمون ارشد فيزيولوژي و تغذيه يا پرستاري و تغذيه

    پاسخحذف
  22. خیر در دو رشته نمی شود همزمان شرکت کرد.
    (http://sanjeshp.ir/arshad88/FAQ.htm)
    برای پاسخ به اینکه می شود حین طرح شرکت کرد یا خیر باید به قسمت شرائط اختصاصی دفترچه رجوع کنید که نوشته است فارغ التحصيلان رشته هاي پرستاري ، اتاق عمل ، هوشبري ، راديولوژي ، علوم آزمايشگاهي ، فوريتهاي پزشكي ، پرستاري دندانپزشكي فقط به شرط ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر رشته هاي مذكور می توانند در آزمون شرکت کنند.
    (http://sanjeshp.ir/arshad88/Daftarcheh/daftarcheh.htm#GhanunePezeshkanPirapezeshkan)

    پاسخحذف
  23. دانشجوي پرستار ايرانشهر۱۴:۰۸

    سلام من يكي از دانشجويان خودتون هستم من تصميم قاطعي گرفتم كه براي ارشد بخونم اما متاسفانه از اول مهر شروع كردم و همش احساس ميكنم خيلي ديره من امروز دنبال منابع ازمون ارشد ميگشتم كه به وبلاگ شما برخوردم با خودم گفتم چه بهتره كه من سوالاتمو از شما بپرسم چون اينطوري هم وقت شما وهم وقت من كمتر گرفته ميشه و من راحت تر با شما در ارتباطم من كتاب 504واژه اينگليسي رو شروع كردم و تقريبا روزي 3 ساعت ميخونم ولي نميدونم دروس ديگه رو از چي شروع كنم به نظر شما بهتر نيست همراه هر كارورزي درس مربوط به اونو بخونم يعني با كارورزي كودكان ونگ و بخونم؟ميشه براي داخلي جراحي ها منو راهنمايي كنيدكه از چي شروع كنم؟ راستي منم مثل شما عقيده دارم كه خلاصه برداري كنم همين چند روز مهر هر چي خوندم خلاصه كردم

    پاسخحذف
  24. ناشناس۱۵:۴۱

    با سلام میشه من را در مورد خوندنه داخلی جراحی راهنمای کنین:کدوم قسمتا مهمتره.کدوم درسا مهمتره

    پاسخحذف
  25. نكته اول اينكه اگر هوس خوندن برای کارشناسی ارشد رو داری دیره ولی اگر هدف خوندن برای کارشناسی ارشد داری هیچ وقت دیر نیست. چه امسال و چه سال دیگه! برای خوندن زبان انگلیسی من در شش نظر بالاتر مطالبی آوردم. اما دوباره تاکید می کنم به نظر من خوندن لغت وقت تلف کردن هست و فایده ای ندارد. بعد از مدت کوتاهی همش از یادت می ره ، پس توصیه می کنم که دامنه لغات خود را از طریق خوندن متن افزایش بدهی. بعنی متون انگلیسی سال قبل را بخوانی و توانائی خواندن و درک متن خود را افزایش بدهی و لغات جدید را در متن یاد بگیری و نه بصورت فردی که مطمئنا ماندگار تر خواهد بود. انگلیسی رو پیوسته و آهسته روزی یک تا دو ساعت بخون. برای شروع یا بادرسی که از همه ضعیفتر هستی شروع کن یا اصولا به درسی که بیشتر از همه تو رو تشویق به خوندن می کنه شروع کن. خیلی مهم نیست ولی جدا توصیه می کنم که بصورت تک درس بخون و سپس سراغ درس بعدی برو. با خلاصه برداری هم خیلی موافقم. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  26. داخلی جراحی ستون فقرات آزمون است و باید بسیار جامع و کامل آنرا بخوانید و درصد حدود 80 به بالا داشته باشید. مثل سایر درسها نیست که با 60 درصد هم کفایت داشته باشد. پس بیشترین وقتو براش بگذارید و هر چه بخونید کم است. با ارزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  27. ناشناس۱۱:۳۸

    لطفا منابع آزمون ارشد نوزادان را اعلام کنید و اینکه چند نفر پذیرش داره

    پاسخحذف
  28. ناشناس۱۲:۰۰

    با سلام میخواستم بدونم برای آزمون ارشد نوزادان داخلی جراحی از منابع هست یانه

    پاسخحذف
  29. ناشناس۱۴:۱۲

    سلام استاد وبلاگ شما براي يك دانشجوي پرستاري كه ميخواهد در ازمون كارشناسي ارشد شركت كنه خوبه اگه نحوه تقسيم مطالب واينكه هر روز چه قدر درس بخونه وبراي كدوم كتاب وقت بيشتري بذازره رو بگين كمك بزرگي به اين دانشجويان كردينراستي از وبلاگ منم هم ديدن كنيد ونظر بدينhttp://parastar.javanblog.com

    پاسخحذف
  30. با سلام . جواب شما در مورد آزمون پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در قسمتهای زیر آمده است. در قسمت کارشناسی ارشد از کارشناسی که لینک آن در بالای صفحه نیز آمده است.
    http://reshteha.blogspot.com
    http://reshteha.blogspot.com/2009/08/1387.html#comments
    با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  31. با سلام. از وبلاگ شما بازدید کردم که خیلی طرح قشنگی داشت و آرزوی موفقیت برایتان دارم. تنها پیشنهاد می کنم وبلاگ خود را اگر مایل هستید به یک موضوع مثلا درد منحصر کنید تا کم کم بطور تخصصی اطلاعات بی بدیلی برای دیگران فراهم کند. در مورد راهنمائی روزانه درس خواندن نمی شود اینکار را کرد چون هر فردی منحصر بفرد است. در واقع نمی شود به همه گفت کت شلوار بپوشید هر چند که لباس قشنگ و خوبی باشد. درس خواندن هم مثل لباس پوشیدن امری فردی است و فرد باید روشی را که بهترین نتیجه را برایش ببار می آورد انتخاب کند و به تجربیات موفق خود توجه کند. و صحبت کردن در مورد برنامه ریزی درسی نیاز به مصاحبه چهره به چهره دارد که از امکان وبلاگ خارج است. با ارزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  32. ناشناس۱۷:۳۶

    باسلام...
    از وبلاگتون ديدن كردم.خيلي مفيد بود.دانشجوي پرستاري ام وبهمن سال 1389 ترم هشت كارورزي ام شروع ميشه.آياميتونم در آزمون ارشد 89 ثبت نام كنم؟آخه ثبت نام اسفند89 هست ولي من تير ماه سال 90فارغ التحصيل ميشم.
    براي شما و وبلاگتون آرزوي موفقيت ميكنم.
    {پونه پونه}

    پاسخحذف
  33. با سلام. تمام کسانی که حداکثر تا سی و یکم شهریور همان سال قطعا فارغ التحصیل می شوند می توانند در سال قبل از آن ثبت نام کنند یعنی شما می توانید در سال 88 ثبت نام کنید بشرط اینکه تا سی و یکم شهریور 89 مدرک فارغ التحصیلی به شما اعطاء شود. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  34. ناشناس۱۲:۵۷

    سلام.من ذانشجویه پرستاری هستم که نا خواسته و با بد شانسی وارد این رشته شدم،اما تصمیم دارم بد شانسیامو با یه رتبه خیلی خوب تو ارشد جبران کنم،البته من تنها نیستم بادوستم قصد داریم این کارو بکنیم.ما از همون ترم اول منابع میخوندیم بورونر سودارث دیگه شده ورد زبونمون.ولی هنوز نمیدونیم چه جوری باید درس بخونیم ،دنبال ارشدو کلاسهای کنکوریو تستای ارشدو خلاصه همه اینا هستیم ولی هنوز روحیه ارشد خونیو نداریم.قابل به ذکره که میخوایم رتبه تک رقمی بیاریم.فک نکنید اغراق میکنیما ....نه واقعا اگه بخوایم میتونیم،یه راهنمایی مارو کمک میکنه.مرسی. مینا
    ترم 6پرستاری

    پاسخحذف
  35. با این اوصاف که می گی اگر باور می کردی چقدر به هدفت نزدیک شدی لحظه ای درنگ نمی کردید تا به موفقیت برسید. برای شما موفقیت پشت در است و کافی است که در را باز کنی تا به آن برسید. چرا یک آزمون ارشد آزمایشی نمی دی تا خودت را امتحان کنی و به نقاط قوت و ضعف خودت پی ببری! به نظر من اگر از این رشته خوشت نمی آد بیشتر ادامه نده چرا که در واقع بیشتر درگیر و ناراحتیت طولانی تر می شود و با افزایش سنت نیز از عمری که صرف کردی برای چیزی که به آن علاقه نداری بیشتر متاسف می شوید. با آرزوی موفقیت. میرحقی

    پاسخحذف
  36. ناشناس۱۱:۵۹

    استاد ما که ترم 6 هستیم چه طور میتونیم ازمون ارشد ازمایشی بدیم؟منظورتون ازمونهای ازمایشی موسساته؟

    پاسخحذف
  37. با سلام. در آزمونهای آزمایشی هم می توانید شرکت کنید. ولی هیچی جای شرکت در آزمونهای رسمی را نمی گیرد. در آزمون دانشگاه آزاد می توانید شرکت کنید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  38. ناشناس۱۲:۱۰

    استاد تاریخ برگزاری ازمون ارشد دانشگاه ازاد کیه؟چه شرایطی داره؟

    پاسخحذف
  39. در صفحه اول، در قسمت زمان ثبت نام و برگزاری و اعلام نتایج آزمون ؛ تاریخ ها آمده است. شرایط عمومی را دارد. زمانیکه دفترچه آمد شرکت کنید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  40. ناشناس۱۱:۴۰

    سلام خسته نباشید ممنون مشم اگر منو راهنمایی کنید که کدوم قسمت های داخلی جراحی مهمتره و اینکه از برونر بخونیم بهتره یا درسنامه جامع پرستاری

    پاسخحذف
  41. با سلام. همه قسمتها مخصوصاً مراقبتهای پرستاری مهم هستند. ابتدا برونر برای اینکه بینش پیدا کنید و سپس به چکیده ها برای مرور مطالب مراجعه کنید. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  42. ناشناس۱۳:۵۲

    سلام و خسته نباشید اینکار شما واقعا عالی و استثنایی خیلی دنبال چنین چیزی میگشتم ازتون ممنونم میشه لطفا یک کتاب برای تست زدن معرفی کنید و ضمنا می تونید راهنمایی کنید که بین برونرها کدومش مهمتره قلب و تنفس و...... بازهم تشکر

    پاسخحذف
  43. معمولاً تستهای آقای خاتونی برای تست زنی خیلی کمک کننده می باشند. معمولا به نسبت از مباحث سئوال می آید و به همه توجه فرمائید. درس داخلی جراحی ستون فقرات آزمون می باشد و نمیشود گفت که کدام مهره مهمتر است! با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  44. آقای امینی شما با توجه اینکه فارغ التحصیل شده اید. می توانید در آزمون کارشناسی ارشد پرستاری ویژه شرکت کنید. موفق باشید.

    پاسخحذف
  45. عمو۰۱:۳۴

    سلام
    کارت درسته مثل همیشه مثبت و دوست داشتنی
    ارادتمند مهران لنگری

    پاسخحذف
  46. سلام مهران جان، فکر نکردی چقدر دلم برات تنگ شده و نشونی ازت ندارم.

    پاسخحذف
  47. ناشناس۰۱:۵۰

    من دانشجوی ورودی 85 پرستاری هستم اما از بچه های85 یهسال عقب افتادم و الان با 86میرم کارآموزی
    برا ارشد کلاس زبانو شروع کردم
    برا جبران عقب افتادگیم میخوام سال اول ارشدقبول شم چیکار کنم

    پاسخحذف
  48. پیشنهاد می کنم که ابتدا فراموش کن که یکسال عقب افتاده ای، جون همین تفکر است می تواند باعث شود تصمیم گیری احساسی بکنی. برای قبولی در ارشد باید زمان بگذاری و عاشق موفقیت باشی، حالا چه سال اول و یا چه سال دوم!

    پاسخحذف
  49. ناشناس۲۱:۰۰

    چند تا سوال داشتم که هیچ کی جواب نداده لطفا شما جواب بدین.من تحصیلاتم رو تو مقطع کارشناسی پرستاری تموم کردم.(ورودی 84)قصد ادامه تحصیل دارم البته واسه سال 90 دوس دارم تو رشته اموزش بهداشت و پرستاری مراقبتهای ویزه شرکت کنم.خواهش میکنم منابع دانشگاههای پذیرنده این2 رشته ظرفیت پذیرش و اینده کاری هر 2 رشته رواگه ممکنه بفرمائین و انکه کدوم رشته به نظر شما بهتره?

    پاسخحذف
  50. ناشناس۲۱:۰۶

    chand ta soal:
    1.age tarh naram mitoonam arshade gheyre parastari sherkat konam?maslan ravanshenasie balini?
    2.inke reshteye licanc ba arshad yeki nabashe badan moshkelati vasam be vojod miare?ya na hame che be party rabt dare?
    3.man alan ta azmoone oloom pezeshki 5 mahe dige vaght daram be nazerton emkane ghabooli daram?
    4.NICU ya hamoon arshade vije nozadan chetore?
    ye benazretoon ashade omomi behtare?

    پاسخحذف
  51. ناشناس۲۳:۳۸

    با سلام وخسته نباشید در باره ارشد آموزش پزشکی به صورت نیمه حضوری اطلاعاتی بدهید ممنون میشم اینکه بازارکارش خوب هست یا نه یا میشه به صورت نیمه حضوری هم به پایان رساند یا نه ؟

    پاسخحذف
  52. با سلام. به آدرس زیر مراجعه کنید:
    http://reshteha.blogspot.com
    بازار کارش بیشتر بصورت استخدامی در دانشگاه می باشدو از این جهت بسیار محدود است یا در بیمارستانها امکان دارد در قسمت آموزش فعال باشند.بصورت نیمه حضوری هم دارد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  53. ناشناس۰۸:۰۱

    سلام بر شما که یه راهی برای دغدغه های ادامه تحصیل ما که عاشق درس خوندنیم باز کردید.من لیسانس پرستاری ام ولی میخوام ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی بخونم لطفا در مورد بازار کارش برام توضیح بدید در ضمن واقعامصمم دکتراش رو هم بخونم.من طرحم تموم شده و الان توی دانشگاه کار میکنم

    پاسخحذف
  54. زمینه استخدام ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی بصورت دکتری هیئت علمی در دانشگاهها می باشد. زمینه استخدام آن کم است ولی هیچی مهمتر از علاقه نیست. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  55. ناشناس۱۴:۳۴

    سلام مرسی از کار قشنگتون. من دانشجوی پرستاری ورودی 86 دانشگاه آزاد شاهرود هستم می خوام وا سه ارشد بخونم و خیلی واسم مهمه که یکی از دانشگاههای تهران قبول بشم. شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاههای تهران،درصد های قبولیشون اینارو می خوام بدونم.
    و اینکه من باید اول طرحم رو شروع کنمبعد ارشد امتحان بدم البته دانشگاه آزاد. حالا می خوام ببینم چه جوری می تونم طرحم رو تهران باشم؟ چه کار باید کنم؟
    اینجوری بگم می خوام تهران باشم حالا چه واسه طرح چه واسه ارشد عجله ندارم تو درس خوندن طاقت دارم اول طرحم رو بگذرونم بعد ارشد بخونم.
    می خوتم که راجبش راهنماییم کنید.
    ممنونم

    پاسخحذف
  56. ناشناس۰۷:۳۵

    سلام.آموزش پرستاری دانشگاه ازاد کدوم شهرها داره؟ چند نفر میگیره؟و اینکه من که میخوام از الان شروع کنم چقدر شانس قبولی دارم...

    پاسخحذف
  57. سلام. برای دانشگاه آزاد به این لینک مراجعه کنید:
    http://reshteha.blogspot.com
    شروع کنید و بعد به شانس قبولی فکر کنید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  58. من در مورد طرح اطلاعاتی ندارم. چون قوانین آن خیلی بستگی به اداره پرستاری شهرستان دارد و تا حدودی سلیقه ای می باشد. با آرزوی موفقیت.

    پاسخحذف
  59. ناشناس۱۷:۰۷

    با سلام خدمت استاد گرامی.من فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری ورودی 81 هستم که هنوز طرحم را نگذراندم و دوست دارم ارشد پرستاری را شرکت کنم ولی تو سایت رشته ها دیدم که ارشد پرستاری یزد ندارد.چون میخوام حتما تو یزد باشم یعنی باید برم رشته هایی را که یزد داره انتخاب کنم مثل آموزش بهداشت و علوم تشریحی وعلوم بهداشتی دز تغذیه. درسته؟بنظر شما کدوم بهتره؟
    اگه بخوام ارشد پرستاری وزارت بهداشت شرکت کنم آیا یزد داره یا نه؟

    پاسخحذف
  60. ناشناس۱۶:۰۰

    سلام استاد گرامی.چندسالی است که فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری ام.میخوام ارشد شرکت کنم اما کتاباشا ندارم.تو قسمت منابع چند منبع معرفی شده.اینا را از کجا تهیه کنم وبرای نمونه این منبع زیر یعنی چی؟یعنی بخوام نام کتاب راببرم کل لاتین ها را باید بگم؟موقع تحصیل من استادها فقط جزوه میگفتن
    -------------------------------------------
    منابع آزمون

    پرستاري مراقبت هاي ويژه

    پرستاري مراقبت هاي ويژه
    1- Black , Hawks (2005) Medical – surgi cal nursing Elsevier & saunders

    2- Gonce, Fontaine (2007), critical care nursing Philadelphia , Lippincott

    3- Thelan, urden , Stacey (2007), critical



    care nursing

    4- woods, etal (2009), cordiac nursing , philadelphia lippincott.
    ---------------------------------------------
    پرستاري داخلي و جراحي
    1)Brunner and Suddarth's of medical – surgical nursing/ Suzanne C. Smeltzer . 11th . ed. Philadelphia : Lippincott Williams and Wilkins, Last Edition

    2)Phipp's medical –surgical nursing : health and illness perspectives/ Frances Donovan Monahan …[et. al.] – 8 th . ed.- St. Louis : Elsevier , Mosby , Last Edition

    ------------------------------------------

    بهداشت روان
    2- Mental Health nursing: an introductory text/ Barbara B . Bauer,



    Signes Hill/- Philadelphia: W. B . Saunders, Last Edition

    پاسخحذف
  61. یزد ارشد پرستاری ندارد ولی ارشد ویژه دارد که می توانید به دفترچه آزمون مراجعه کنید.

    پاسخحذف
  62. منابع انگلیسی معمولا توسط دانشجویان خوانده نمی شوند و همین امر سبب می شود که دانشجویان به ترجمه هاو منابع فارسی روی آورند. شاید این سوال باقی باشد که چطور بدون خواندن منابع رسمی می توان قبول شد؟ برای آشنائی بیشتر با منابع رسمی و غیر رسمی که وچود دارد می توانید به این لینک مراجعه کنید
    http://sites.google.com/site/arshadparastari/references

    پاسخحذف
  63. ناشناس۱۰:۵۴

    سلام خسته نباشين من دانشجو پرستاريم رتبه ام در كنكور خوب شد ولي به انتخاب خانوادم اومدم رشته پرستاري ميخوام اين رشته رو ادامه بدم اما ديد جامعه به پرستار و حقوق و مزاياي آن هر روز نااميدترم ميكنه از اينكه رشته هاي ديگري كه در كنكور آوردم و انتخاب نكردم الان از جايگاه و مزاياي خاصي در جامعه برخوردارن خيلي ناراحتم اگه ميشه راهنمائيم كنيد تا از اين سردرگمي در بيام ممنونم

    پاسخحذف
  64. با سلام. نکاتی که من می گویم تجربه شخصی است و نمی دانم چقدر با دید شما هماهنگ است. اکثر دانشجویان در بدو ورود به رشته علاقه یا نگرش خاصی ندارند و رفته رفته به این رشته علاقه مند می شوند. اگر دیگران شما را بعنوان فردی مهربان و صبور و با سیاست و خلاق و دارای توانائی ارتباطی و سخنوری مناسبی می شناسند این رشته با روحیات شما کاملا هماهنگ و مناسب است.

    پاسخحذف
  65. درباره جایگاه اجتماعی هم شما هر چقدر درجه علمی بیشتری پیدا کنید طبعا جایگاه شما در اجتماع هم بهبود پیدا می کند و در این رشته هم می توانید تا سطح دکتری و شغل استادی دانشگاه پیش بروید که به نظر من در خور ستایش است. شما در این رشته بین پانصد هزار تا یک میلیون پانصد هزار تومان می توانید درآمد داشته باشید که به نظر من منطقی است. با اساتید خود مشورت کنید از بین سخنان آنها می توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. پاسخ به بعضی سوالها نیازمند زمان می باشد.

    پاسخحذف
  66. ناشناس۱۵:۲۶

    سلام خسته نباشید من دانشجوی پرستاری ورودی86 هستم میخوام ارشد شرکت کنم ایا میتونم ارشد به غیر از رشته های پزشکی مثلا زبان شرکت کنم مرسی

    پاسخحذف
  67. با سلام من در مورد ارشد زبان که مربوط می شود به سازمان سنجش اطلاعاتی ندارم. اگر دسترسی به دفترجه کارشناسی ارشد سازمان سنجش داشته باشید یا به دانشجویان کارشناسی ارشد زبان ؛ پاسخ خود را دریافت خواهید کرد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  68. الهيان۱۴:۰۵

    سؤال:
    از چه رشته‌هائي ميتوان به ارشد پرستاري رفت؟

    پاسخحذف
  69. به آدرس زیر در سایت ارشد پرستاری مراجعه کنید.
    http://sites.google.com/site/arshadparastary/higheredu

    پاسخحذف
  70. ناشناس۱۲:۲۱

    سلام من در درس زبان ضعیف هستم ایا خواندن واژگان 504 مفید است ؟ایا میتوانم در طول یک سال به سطح مطلوبی از زبان در کنکور ارشد برسم ؟برای زبان چه راهی پیشنهاد میکنید .ایا خواندن درک مطلبهایی که ماتبط با رشته ها نیست کمک کننده است ؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخحذف
  71. با سلام. من توصیه به خواندن واژگان نمی کنم چون براحتی از ذهن فراموش می شود و کار صحیحی نمی دانم. توصیه من یادگیری واژگان از طریق متن خوانی یعنی اینکه شبی یک متن انگلیسی را کار کنید تا واژگان جدید را در متن و طی کاربرد آن فرا گیرد و هم درک مطلب خود را تقویت کنید. درک مطلبها باید در حد زبان عمومی باشد. اگر هر شب وقتی را به زبان اختصاص دهید یک سال زمان معقولی است. برای آشنائی بیشتر با منابع وزارت بهداشت می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.
    http://sites.google.com/site/arshadparastary/references/english

    پاسخحذف
  72. ناشناس۲۳:۵۵

    با سلام.من از دانشجویان ورودی 85 هستم.امسال برای اولین بار در آزمون شرکت کردم ولی امیدی به قبولی ندارم.اما مطمئن هستم اگر دوباره شرکت کنم موفق می شوم.می خواستم بدونم اگه برم طرح می تونم حین طرح در آزمون ارشد شرکت کنم یا تا پایان گذراندن طرح حق شرکت ندارم؟

    پاسخحذف
  73. با سلام. مطابق بند 3 شرایط اختصاصی دفترچه سال 1388 می توان در رشته پرستاری در زمان طرح در آزمون کارشناسی ارشد پرستاری شرکت کرد. برای اطلاع از قوانین جدید تر در زمانی که دفترچه امسال در اسفند می آید میتوانید اطلاعات بیشتر را کسب کنید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  74. ناشناس۱۴:۴۷

    سلام
    من زبان را 70% پرستاری ویزه را50% داخلی جراحی 40%وروان را 20% زدم ویزه مشهد به نظرتون قبول میشم؟

    پاسخحذف
  75. با سلام. به نظر من این درصد ها در محدوده قبولی هستند ولی اینکه مشهد می شود به نتیجه دیگران نیز بستگی دارد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  76. ناشناس۱۷:۱۵

    باسلام وارزوی موفقیت برای شما

    من باتوجه به اینکه مهرماه ترم 6 راشروع خواهم کرد وباتوجه به توصیه شماکه بایدازمهراهسته اهسته شروع کنم به خواندن دروس ترم قبل برای ارشد،میخواستم بپرسم که چون به حدکافی وقت دارم بایدمنابع برونرسودارث روبخونم یا ازهمین ترم شروع به خواندن درسنامه ها کنم.باتوجه به اینکه به نقل قول ازیکی ازاساتیدم خواندن همه کتب برونر سودارث اصلا به درد ارشد نمیخوره چون امکان فراموشی مطالب خیلی زیاداست.اما این درباره من هم که به حدکافی وقت دارم صدق میکنه؟

    پاسخحذف
  77. ناشناس۱۰:۰۲

    با سلام وتشکر از اطلاع رسانی خوبتان من در ارشد پرستاری 89 با سهمیه ازاد 352 اوردم ایا در سال 90 با سهمیه پرسنلی میتونم موفق بشم وسوال دیگه اینکه ایا تربت مدرس برای سال 90 ارشد پرستاری میگیرد واین که میگویند یک سال در میان ارشد پرستاری میگیرد صحت دارد

    پاسخحذف
  78. با سلام. امیدواری در طول راه مهمترین اصل است. چون به راه کعبه خواهی زد قدم / سرزنشها چون کند خار مغیلان غم مخور. من با نظر استادتون موافقم که متن برونر سودارث رو نخونید و خواندن یک درسنامه خوب داخلی جراحی و بادقت همراه با تست زنی بسیار مفیدتر است. در ضمن فکر نکنید خیلی هم وقت دارید مطالب گسترده هستند و شما باید خود را به سطح خوبی برسانید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  79. با سلام. من پیشنهاد می کنم از نظر ذهنی خیلی به سهمیه کارمندی اکتفا نکنید چرا که موجب می شود از تلاش جدی دور شوید. بهر حال باید ابتدا به سطح قابل قبولی برسید تا سهمیه موثر واقع شود چون رقابت سنگین است. سعی کنید از فشار کاری خود کم کنید و وقتهای آزادی فراهم کنید. مطمئنا اگر تلاش موثری داشته باشید قبول می شوید بهر حال تجربه بالین نیز شما را همراهی می کند ولی هیچ چیز جای خواندن را نمی گیرد. تا دفترچه نیاید مشخص نمی شود که تربیت مدرس ارشد می گیرد یا خیر و مطمئن ترین جواب را فقط دفترچه می دهد. اما می توانید به سایت دانشگاه تربیت مدرس رفته و با شماره تلفنهای واحد پرستاری تماس گرفته و اطلاعاتی بدست آورید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  80. ناشناس۱۴:۱۰

    با سلام خدمت استاد گرامی
    من فارغ التحصیل سال 86 هستم ودوره طرحم رو در بخش NICUگذراندم.خیلی به پرستاری کودکان و نوزادان علاقه مندم. سال 89 ارشد نوزادان شرکت کردم ولی قبول نشدم.امسال هنوز نتونستم تصمیم بگیرم برای ارشد نوزادان بخونم یاارشد پرستاری (به هدف گرایش اطفال).با توجه به اینکه آمادگی وعلاقه ام به ویزه نوزادان بیشتره ولی به نظر میاد ارشد پرستاری آینده بهتر و امکان ترقی بیشتری داره.ممنون میشم من رو در این موردراهنمایی کنید.و همچنین میخواستم بدونم گرایش اطفال کدوم دانشگاه ها ارائه میشه؟و پس از قبولی چقدر در انتخاب گرایش سهیم هستیم؟ با تشکر

    پاسخحذف
  81. با سلام. اولویت اول را به علاقه شخصی خود بدهید چون فقط عمر انسان ارزش صرف شدن برای چیزی دارد که به آن علاقه داشته باشید. تصور من هم این است که زمینه رشد در گرایش کودکان برای شما بیشتر باشد. البته بدانید که قبولی در ارشد کودکان به مراتب سخت تر از ارشد ویژه است. بعضی از دانشگاه ها اعلام می کنند که برای پذیرش ارشد چه گرایشی می گیرند البته نه بطور رسمی بلکه باید با معاون آموزشی دانشکده ها تماس بگیرید. بعضی از دانشکده ها هم این عرف را دارند که اگر سه دانشجو درخواست گرایشی را بدهند آن را برگزار می کنند. اگر آئین نامه ای در این مورد وجود داشته باشد من از وجود آن اطلاع ندارم و اطلاعات من در حدود مطالب بالا است. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  82. ناشناس۱۰:۲۲

    با سلام خدمت استاد ارجمند وتشکر از اطلاع رسانی خوبتان نظرتان راجع به استفاده از موسسات اموزشی چیست ایا میشود به انها اعتماد کرد واین که منابع ارشد زبان عمومی انهایی که اعلام کردیده اید در کتاب فروش ها یافت نمیشه چه بکنیم ایا به کتابهای که در بر گیرنده ارشد زبان پزشکی است میشود اعتماد کرد

    پاسخحذف
  83. با سلام. چند مورد را درباره آموزشگاه ها می گویم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
    ابتدا اهداف خود را از رفتن به آموزشگاه مشخص کنید.
    آموزشگاه ها علی رغم آنچه تبلیغ می کنند نمی توانند معجزه کنند و بخش عمده ای از شرکت کنندگان آنها قبول نمی شوند.
    آموزشگاه برای افرادی مناسبتر است که نظری خاصی در مورد اینکه چطور درس بخوانند و چطور به نتیجه برسند ندارند که کمک خوبی از این طریق دریافت می کنند.
    قدرت هر آموزشگاه به اساتیدی است که تدریس می کنند قبل از رفتن به آموزشگاه در مورد اساتید آن تحقیق کنید.
    آموزشگاه ها به شما کمک می کنند تا خود را در رقابت با همکلاسیها بدانند و انگیزه بیشتری پیدا کنند.
    قبل از اینکه آموزشگاه را انتخاب کنید از افرادی که آنجا رفته اند پرس و جو کنید تا دید واقعی تری پیدا کنید.
    اگر رفتن به آموزشگاه مستلزم تغییرات زیاد در زندگی شما است سختی ها و منافع آن را سبک سنگین کنید.
    از مشورت بزرگترهای خانواده بهره مند شوید. معمولا از بین سخنان آنها مطالب مهم و قابل توجه پیدا می شود.
    در مورد منابع زبان کتابهائی که وزارتخانه معرفی کرده است جنبه راهنما دارد و الزاما از آنها سوال نمی آید. فرد بایستی سعی کند توانائی زبان عمومی خود را بالا ببرد. بخش عمده سوالات زبان ، زبان عمومی است و به دانش تخصصی نیاز ندارد. اگر از کتابهای دربرگیرنده ارشد زبان پزشکی منظور قسمتهائی است که در درسنامه ها آمده است پاسخ منفی است. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  84. ناشناس۲۲:۲۷

    سلام ، راستش خیلی گشتم تا همچین جایی پیدا کنم که یک فرد با تجربه جواب سوالهایم را بدهد !
    آزمون ارشد 89 شرکت کردم ، ویژه ، اما قبول نشدم (فارغ التحصیل 88اسفند ماه)
    سوالم این هست ((من واقعا میخوام قبول بشم ، امسال نخونده میانگین درصدهام 35 بود در آزاد ، می گفتن بد نیست ! اما می خوام بدونم )) نیازی هست به کلاس رفتن یا خودم بخونم و تنها آزمون شرکت کنم (البته طرح رو هم شروع کردم )؟
    اگر نیاز به کلاس هست شما چه موسسه ای رو پیشنهاد میدین ؟
    متشکرم

    پاسخحذف
  85. با سلام. براي شروع درصدهايتان خوب است ولي آگاه باشيد كه كاملا اول راه هستيد. من در مورد موسسات در بالا توضيح داده ام و تصميم گيري با خودتان مي باشد. با توجه به اينكه طرح را شروع كرده ايد سعي كنيد وقت كافي براي خواندن در هر روز فراهم كنيد و اميد خود را حفظ كنيد. هدف خود را واقع بينانه انتخاب كنيد. شايد براي رسيدن به هدفتان يك يا دو سال وقت نياز باشد كه بسته به شدت تلاش شما است. در مورد روش برنامه ريزي در وبلاگ توضيح داده ام با مطالعه نظرات در پستهاي مختلف مي توانيد نگرش جامعي پيدا كنيد. با آرزوي موفقيت
    http://sites.google.com/site/azmoonparastary

    پاسخحذف
  86. ناشناس۱۸:۱۵

    با سلام خدمت استادمحترم

    من ورودی بهمن 86هستم ودربهمن سال 90فارغ التحصیل می شوم ومعدل کلم بالای 17است وشرایط پذیرش بدون ازمون راکه شمادرسایت گذاشته ایدمطالعه کرده ام اماازیکی ازدوستانم مطلع شدم که من درمهر91نمی توانم بدون ازمون پذیرش شوم وچون بهمن فارغ التحصیل شده ام باید تامهر92صبرکنم ایااین درست است؟ضمنا دانشگاه ازاد درس میخونم

    پاسخحذف
  87. با سلام. صحیح است. برای استفاده از هر سهمیه ای باید تا اول مهر فارغ التحصیل شده باشید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  88. با سلام ببخشید میخواستم بدونم که با کارشناسی پرستاری اگه بخواهم تو ارشد مثلا مهندسی پزشکی شرکت کنم باید چه دروسی را از چه منابعی مطالعه کنم و درصد قبولی من وبازار کار این رشته چطور است و ایااین رشته رامشهد دارد یا نه خواهش میکنم جواب سوال را بدهید خیلی برام مهمه

    پاسخحذف
  89. ناشناس۱۶:۴۴

    با سلام میخواستم بدونم قبولی تو ازمون وزارت بهداشت بهتره یا تربیت مدرس ویه سری توضیحاتی راجع به چشم انداز شغلیشون میخواهم با تشکرقبلی

    پاسخحذف
  90. با سلام. برای آشنائی با مواد امتحانی و ضرائب دروس به صفحه زیر بروید:
    http://sites.google.com/site/arshadparastary/higheredu
    مشهد ندارد و برای آشنائی با شهرهائی که این رشته را دارد، لطفا دفترچه را از آدرس زیر دانلود نمائید که اطلاعات کامل را بدست آورید:
    http://sites.google.com/site/arshadparastary/home/daftarche
    شانس قبولی حدود 5 تا 6 درصد است ولی برای آشنائی با ضرائب قبولی و منابع اختصاصی و کتابها باید با یکی از دانشجویان قبول شده در تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و شهید بهشتی مصاحبه کنید. اگر اطلاعاتی بدست آوردید می توانید برای سایرین در اینجا به اشتراک بگذارید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  91. با سلام. قبولی توی هر دو آزمون تفاوتی ندارد اما سبک آموزش و امتحانات تربیت مدرس کمی با وزارت بهداشت متفاوت است. با توجه به گستردگی ظرفیت وزارت بهداشت طبیعی است که افراد وزارت بهداشت را ترجیح بدهند. چشم انداز شغلی بسیار خوب است و بستگی دارد برای شما در زندگی چه چیزی ارزش محسوب می شود اگر دانش ارزش است که راه مناسبی را انتخاب خواهید کرد ولی اگر درآمد اولویت اول شما است الزاما این راه خوبی نمی باشد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  92. ناشناس۱۷:۳۷

    دانشجوی ترم 5 پرستاری هستم ومی خواهم برای ارشد بخوانم اما نمی دانم چگونه برنامه ریزی کنم،چندساعت بخوانم،چه بخوانم،با چه کتابی شروع کنم،اصلا از الان بخوانم قبول می شوم یا خیلی دیر شده عاجزانه تقاضای کمک دارم چون آینده ام در گرو ارشد قبول شدنم است

    پاسخحذف
  93. با سلام. از انتهای این ترم شروع کنید. بصورت تک درس بخوانید و از ضعیفترین درس شروع بکنید و خلاصه برداری کنید. تابستان فرصتی طلائی است. اصلا دیر نشده است. آینده شما هم در گرو ارشد نیست شما توانائیهای بسیاری دارید که از آنها غافل هستید و یا شرایطی برای بارور شدن آنها فراهم نشده است. اگر اطلاعات گسترده تری می خواهید می توانید به پستها و نظرات این وبلاگ مراجعه کنید. در ضمن وبسایت زیر هم کمک کننده است. با آرزوی موفقیت
    http://sites.google.com/site/azmoonparastary

    پاسخحذف
  94. ناشناس۱۳:۲۴

    ایا امسال دانشگا تربیت مدرس ارشد پرستاری می پذیره

    پاسخحذف
  95. بلی . در رشته های علوم تشریحی، قارچ شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، پرستاری، بهداشت میحط، فیزیوتراپی، ویروس شناسی، ایمنی شناسی، انگل شناسی، فیزیک پزشکی، آموزش بهداشت، فیزیولوژی، میکروب شناسی، خون شناسی، زیست فناوری پزشکی، سم شناسی، مهندسی ایمنی صنعتی از دهم آبان مشغول ثبت نام می باشد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  96. ناشناس۱۶:۲۱

    با سلام
    من فارغ التحصيل رشته هوشبري هستم مي تونم بدون گذروندن طرح ارشد ويژه شركت كنم ؟ ممكنه امسال واسه ي آزمون پايان طرح نياز باشه ؟ با تشكر

    پاسخحذف
  97. با سلام. بند ب قانون مربوط به خدمت مشمولین این است که فارغ التحصیلان رشته های پرستاری،اتاق عمل، هوشبری و .... فقط به شرط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته های مذکور . می توانند در آزمون قبل از طرح شرکت کنند. با توجه به اینکه کارشناسی ارشد هوشبری نداریم باید از اداره طرح بپرسید که آیا کارشناسی ارشد پرستاری بعنوان رشته مقاطع بالاتر محسوب می شود یا خیر. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آزمون کارشناسی ارشد پرستاری در قسمت دفترچه های آزمون مراجعه کنید.با آرزوی موفقیت
    http://sites.google.com/site/arshadparastary

    پاسخحذف
  98. ناشناس۲۲:۲۳

    ba salam khaste nabashid khedmate shoma ostade aziz .man 2 soal dashtam
    1-aya arshade vije dar iran doktora darad?
    2-aya ba arshade vije mishvad baraye doktoraye daneshgahaye kharej az keshvar eghdam kard?

    پاسخحذف
  99. ناشناس۲۲:۲۹

    man bahman mah fareghotahsil shodam .mikham baraye arshad shoro konam be khondan.paye elmi badi nadaram.karshenasimo az daneshgah tehran gereftam ba moadele 17/80 vali ta be hal chizi vase arshad nakhondam.az alan shoro konam ehtemale ghabulim hast?vije ehtemalesh bishtare ya parastari?

    پاسخحذف
  100. با سلام. در حال حاضر فقط یک نوع دکتری پرستاری است که بیشتر حالت عمومی دارد. این احتمال وجود دارد که در سالهای آینده دکتری پرستاری بالینی هم ارائه شود. که به نوعی ادامه همان ارشد ویژه باشد. اینکه با ارشد ویژه می شود در دکتری خارج کشور ادامه تحصیل داد را نمی دانم ولی این نوع ارشد در خارج کشور هم وجود دارد و باید تحقیق کنید تا چقدر معادل یابی می شود. ابتدا یک امتحان جامع از خودتان بگیرید درصدهایتان را مشخص کنید تا بتوان از احتمال قبولیتان صحبت کرد. پیشنهاد من این است که فقط یک یا دو درس را آماده کنید و بقیه را در سال بعد دنبال کنید. قبول شدن در ویژه کمی آسانتر است ولی آنقدر نیست که بتوان روی آن حساب خاصی کرد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  101. ناشناس۱۳:۵۶

    ba salam khedmate shoma.mikhastam bedunam aya kelas haye arshad parastari ham mesle reshtehaye dige haftei 1 ya 2 ruze?ya na har ruze?masale ine ke man tehran dar hale gozarundane tarh hastam.age arshad shahrestan ghabul sham mitunam rafto amad konam.yani bedune in ke khoruj az tarh bezanam haftei 1 ya 2 ruz beram shahrestan sare kelas o shiftamo juri tanzim konam ke tadakhol nadashte bashe?ya inke na hatman bayad khoroj az tarh bezanam ?mamnun misham age be soale man javab bedin

    پاسخحذف
  102. با سلام. برنامه کلاسها تابع نظر دانشچویان و برنامه دانشکده می باشد و می توان تعامل با دانشکده داشت ولی در مجموع دو تا سه روز را درگیر می کند. معمولا می توانید آخر هفته بیاید و شیفتهای خود را بگذرانید، حالا اگر شانس بیاورید شاید بتوانید سه روز آخر برگردید. دانشکده از شما گواهینامه موقت پایان کارشناسی یا دانشنامه را وقت ثبت نام می خواهد. مساله دیگر این هست که شما در هنگام ثبت نام برای دانشگاه وضعیت نظام وظیفه برای آقایان و طرح برای خانمها باید مشخص شود و جواب مستند داشته باشید. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  103. ناشناس۱۳:۰۹

    salam,ba tashakor az zahmataye shoma,mikhastam bedunam aya tarh o arshado mishavad ba ham gozarund?

    پاسخحذف
  104. ناشناس۱۴:۰۱

    سلام.میخواستم بدونم میشه طرح و ارشد و با هم گذروند؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین.

    پاسخحذف
  105. با سلام. امکان گذراندن طرح و ارشد همزمان وجود ندارد. با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  106. ناشناس۰۰:۲۶

    با سلام
    زبان 70% ویزه50% داخلی جراحی50% روان80%
    پرستاری ویزه مشهد قبول می شم؟

    با تشکر فراوان

    پاسخحذف
  107. ناشناس۲۲:۳۹

    سلام خیلی ممنون از وب لاگ خوبتون .
    یه سوال داشتم . میخواستم بدونم چطورمی تونم در باره ی گرایش های مختلف پرستار ی در دوره ی کارشناسی ارشد اطلاعات کسب کنم واینکه هر دانشگاه کدوم گرایش ها رو داره( البته به وب سایت دانشگا ها سر زدم ولی چیزی دستگیرم نشد)

    پاسخحذف
  108. با سلام. ان شاء الله مشهد قبول هستید . درصدهای بسیار خوبی دارید. باآرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  109. با سلام. اطلاعات خوبی در مورد گرایشهای پرستاری هم در این وبلاگ هست که اگر صفحات مختلف را بگردید متوجه می شوید و همچنین در وبسایت زیر اطلاعات تخصصی تری موجود است. اینکه چه دانشگاهی چه گرایشی را می دهد. معمولا روال براین است که گرایش با نظر خود دانشجویان انتخاب می شود و معدود دانشگاه ها از قبل گرایش خود را مشخص می کنند. با آرزوی موفقیت
    http://sites.google.com/site/arshadparastary

    پاسخحذف